اینویدیا تراشه چند گانه پردارنده گرافیکی را برای مدلهای آینده معرفی کرد

از لحاظ تاریخی، پردازنده های گرافیکی به شکل یکپارچه با تمام قابلیت های خود در زیر یک سقف طراحی شده اند. این مورد همیشه اینطور نیست – اولین GPU ها گاهی از تراشه های جداگانه برای عملکرد خاص استفاده می کنند. هر دو AMD و Nvidia در زمان های مختلف از هسته های مختلف برای پشتیبانی از مانیتورهای اضافی یا برای اتصال اتصالات بین PCI Express و AGP استفاده می کنند.

با این حال، آنها با توجه خو را به اجزای اصلی GPU ها منعطف کرده اند . به همین دلیل کمی شگفت انگیز است که ببینیم Nvidia در حال ارزیابی احتمال GPU چند تراشه است که با سایر قسمت های هسته، در یک چارچوب MCM (Multi-Chip-Module) ارتباط برقرار می کند.

اما این نوع پردازنده های گرافیکی یک پارچه از مشکل محدودیت در اجرا رنج میبرند که با طرح جدید nVidia اگر پردازنده یک پارچه را به عنوان یک ماژول جدا استفاده کنند ، این مشکل رفع میشود و این نوع پردازنده تبدیل به یک پردازنده قدرتمند خواهد شد .

در تحقیقات نویسندگان آنها معتقدند که می توانند عملکرد ۴۴٫۵ درصد از GPU بزرگ را تولید کنند و ۱۰ درصد GPU یکپارچه را از بین می برند تا هر محصولی که در حال ساخت در هر نوعی که باشد ، بالاتر برود.

در حال حاضر، در یک حالت ایده آل، این روش می تواند عملکرد قابل توجهی را افزایش دهد و حتی مصرف برق و TDP را کمتر کند ، در حالی که ساعت GPU در چنین فضایی کوچک متمرکز نخواهید شد . با این وجود، من با توجه به نتیجه گیری ها، احتیاط خواهم کرد. نویسندگان این گزارش اذعان می کنند که این امر نیازمند نرم افزاری است که NUMA (Access Uniform Memory Access) سازگار است. در هنگام دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در یک GPU متفاوت یا به اشتراک گذاشتن اطلاعات در میان هسته های چندگانه، عملکرد اجتناب ناپذیری وجود خواهد داشت.

نکته این است که این نوع تأثیرات عملکرد در حال حاضر اتفاق می افتد زمانی که مشتریان تلاش می کنند تا آرایه های گرافیکی را مستقر کنند. مشکل عملکرد در حال حاضر به طور قابل توجهی سخت تر از آنچه که در MCM است ، وجود دارد.

این رویکرد قابل اعتماد است؟
من نمی خواهم ادعا کنم که انویدیا در حال آماده شدن برای ساخت GPU های سبک MCM درست به هدفش نزدیک شده، اما من این را می گویم: این دیوانگی نیست. این مقاله جزئیات بیشتری در مورد این دارد، اما تصویربرداری تصویر بزرگ این است که با دادن هر بلوک GPU به پهنای باند ، نگه داشتن زمان کم، و به درستی تخصیص منابع کش، شما می توانید برخی از اهداف عملکرد قابل به طور قابل توجهی از همه منابع را به درستی متعادل نگه دارید.

برای کسانی که می خواهند استدلال کنند که این فقط همان دو پردازنده گرافیکی است که بر روی یکی از سیلیکون ها وجود دارد که ما از AMD و Nvidia برای سالها دیده ایم نه، واقعا اینطور نیست. انویدیا فکر نمی کند که داده ها را در یک پل PCIe سیلیکون در نظر بگیرد؛ آنها در مورد طراحی یک GPU ساخته شده از پایه صحبت میکنند که برای به اشتراک گذاشتن بار کار در سراسر چند واحد GPU به کار میرود. بهتر یا بدتر، این معماری عمیقا با آنچه که قبلا دیده ایم متفاوت است.

منبع : Extreme Tech

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اینویدیا تراشه چند گانه پردارنده گرافیکی را برای مدلهای آینده معرفی کرد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اینستاگرام پرشن ایکسترا

Load More
Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.